Vjerovatno niste budući da su ovakvi događaji u Bosni i Hercegovini rijetkost.
Open house, Otvorena kuća ili Dani otvorene kuće u poslu nekretnina (real estate) znače planirano vrijeme kada se kuća otvara za razgledanje potencijalnim kupcima. Pojednostavljeno rečeno, dan otvorenih vrata je vremenski period u kojem se nekretnina može pokazati potencijalnim kupcima – u stvari, unaprijed zakazani period kada agenti za prodaju pozivaju širu javnost da svrati na razgledanje.
Agenti za nekretnine preuzimaju ovaj posao, dogovaraju dolazak kupaca i ugošćavaju ih u kući.
Opušteno razgledanje vs razgledanje pod pritiskom
Vrlo često otvorena kuća doprinosi boljoj prodaji, ako se pripremi na pravi način. Ova praksa uobičajena je, naprimjer na američkom tržištu nekretnina. Iskustva agenata sa ovog područja pokazuju da se kupci najčešće ovako i zaljube u kuće i odluče da ih kupe. Dolazak pojedinca na imanje da pogleda kuću vrlo često odvija se pod pritiskom. Naime, tada se komunikacija odvija jedan na jedan, a kupac često osjeća pritisak da brzo donese odluku. Dan otvorene kuće omogućava zainteresovanima da šetaju kroz kuću i u miru je razgledaju i promišljaju o njenim prednostima. S druge strane, agent će ostaviti knjigu za upis gostiju u kojoj će posjetitelji upisati ime i kontakt, a što će i agentu i prodavcu omogućiti proširivanje baze kupaca.
Većina dana otvorenih kuća organizuje se vikendom, posebno nedjeljom, a za najavu ovih događaja koriste se baneri i online objave. Oglašavanje na interentu posebno je značajno ako kuća nije na pristupačnom mjestu što otežava kupcima da vide najavu otvorenih dana.
U slučaju organizovanja dana otvorene kuće, vlasnici kuću održavaju čistom, a ponekad je moguće organizovati i posluženje za buduće kupce (kafa, kolači).
Prednosti i nedostaci organizovanja dana otvorene kuće
Prednost otvorene kuće jeste prilika da se privuče interes kupaca da dođu na imanje. Savjet je da se dani otvorene kuće organizuju prvi vikend nakon što je imanje objavljeno za prodaju. Čak i ako ne dobijete potencijalnog kupca, dani otvorene kuće mogu vam pomoći da privučete pažnju posjetitelja koji će najvjerovatnije tokom boravka u kući diskutovati o onome što im se sviđa i ne sviđa. Slušajte ih pažljivo i uvažite što više njihovih zamjerki. Stvari koje im se sviđaju unaprijedite još i više.
Ono što je jedini nedostatak jeste činjenica da se trenutni vlasnici, ako žive u kući, moraju iseliti za vrijeme dana otvorene kuće i sa sobom ponijeti lične predmete, posebno fotografije.
Budući da na našem tržištu nema podataka o posjećenosti otvorenih kuća, biće korisno spomenuti neke podatke iz SAD-a. Naime, prema njihovom izvještavanju (Nacionalna asocijacija agenata), samo 4 % kupaca razmišlja o posjeti otvorenih kuća kao prvom koraku prije nego odluče da kupe kuće. No, ovo nipošto ne znači da ne treba organizovati dane otvorene kuće. Zašto? Pa, ipak većina građana rado obilazi otvorene kuće (53 % osoba), posebno generacija Millennialsa, odnosno osobe od 31 do 55 godina.
Dani otvorene kuće trebaju biti otvoreni za sve, a ne samo za potencijalne kupce. Zašto? Moguće je da je među posjetiteljima neko ko poznaje nekog ko traži kuću, ukoliko on bude oduševljen kućom, vrlo vjerovatno će vam dovesti i potencijalnog kupca.
Kako da pripremite kuću za otvaranje?
Najbolje je da sklonite lične stvari iz kuće, posebno fotografije porodice sa zidova i drugih mjesta. Također, sitne popravke su važne za dobru prodaju – okrečite, obojite sobe zanimljivim i privlačnim bojama, očistite kuću maksimalno detaljno. Pripremite dvorište, očistite, pokosite, obojite staru ogradu, dodajte ukrase i detalje.
Kuću držite otvorenom nekoliko sati, cijelo jutro, ili popodne, a moguće je napraviti i dan otvorene kuće koji traje od 8 do 16 sati.
Da li biste vi voljeli vidjeti više otvorenih kuća na našem tržištu? Pišite šta mislite o ovoj praksi.
Dom je više od kvadrata. Zato, želimo da ga razgledamo.
Informacije preuzete sa sljedećih izvora:
https://www.investopedia.com/terms/o/open-house.asp
https://www.quickenloans.com/learn/3-reasons-open-houses-work